Odpoczynek

Kozia Góra – idealna na pierwszą górską wycieczkę z dziećmi

Lipiec 16, 2017

Góry nigdy nie były dla mnie takie piękne jak teraz. Kiedyś kojarzyły mi się z ogromnym wysiłkiem niemającym sensu. Piękno gór i wycieczek pokazał mi mój maż i to właśnie dzięki niemu korzystamy z natury i chcemy nią zarażać naszych synów. Kozia Góra (686 m. n. p. m.) to pierwszy szczyt, na który weszliśmy we 4. Lekko nie było, bo tata na plecach miał jakieś 15kg, a matka z przodu 7kg i na plecach jakieś 5 kg. Ograniczyliśmy przez to nasz bagaż i zostawiliśmy aparat w domu, korzystając tylko z telefonu przez co bardzo ubolewam.

Chusta i nosidło zapakowane więc ruszamy w drogę. Samochód zaparkowaliśmy przy hotelu NA BŁONIACH w Bielsku-Białej i zaczęliśmy naszą wędrówkę. Wybraliśmy szlak zielony przez Cygański Las i wejście zajęło nam ok godzinki. Szczyt nadaje się idealnie dla dzieci, które rozpoczynają swoją górską przygodę, bo nie jest taki trudny do pokonania a dodatkowo na szczycie przy schronisku Stefanka jest plac zabaw. U podnóża góry znajduje się camping Ondraszek. Schodząc ze szczytu najpierw niebieskim, a później czerwonym szlakiem wchodzimy wprost na wielki plac, na którym też znajduje się wiele atrakcji dla dzieci. Plac zabaw, gokarty, to oprócz szczytu Koziej Góry miejsce, gdzie nasze pociechy mogą się wyszaleć.

Dostępne są 3 szlaki na dojście:

żółty z Cygańskiego Lasu + niebieski szlak łącznikowy
zielony z Cygańskiego Lasu przez Błonia
czerwony z Mikuszowickich Błoni + niebieski szlak łącznikowy

Po takim dniu pełnym atrakcji dzieci padły wieczorem w swoich łóżkach, a my szczęśliwi, że udało się zrealizować kolejny wspólny cel. Zmęczeni usiedliśmy na kanapie z orzeźwiającym lodzikiem zaczęliśmy planować kolejną wspólną wycieczkę.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, to możesz mi zrobić dobrze jedną z poniższych opcji 🙂

• zaobserwuj lub udostępnij mój fanpage
  • zostaw komentarz
  • dołączysz do nas na Instagramie 🙂

You Might Also Like

Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia statystyk i pełnej funkcjonalności bloga. Nie masz nic przeciwko? Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.