Łakocie i witaminy

Makrela czyli szybka pasta na śniadanie

Styczeń 20, 2014

Do wczoraj nie przepadałam za wędzonymi rybami, tym bardziej za makrelą. Gdy mój mąż przygotował mi świetną i szybką pastę z makreli na śniadanie zmieniłam co do tej ryby zdanie. Wyczytałam również na różnych stronach internetowych, że:

„Największą wartością makreli jest selen. Pierwiastek ten ma ogromny wpływ na naszą odporność. Dodatkowo chroni on czerwone krwinki i błony komórkowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Wpływa również na pracę serca oraz reguluje poziom hormonów wytwarzanych przez tarczycę. Makrela powinna się znaleźć w diecie kobiet w ciąży. Obniża ciśnienie krwi oraz korzystnie wpływa na rozwój mózgu i wzroku płodu.”

Czas przygotowania: 10min

Składniki:

1 makrela- ok 100g

2 jajka

0,5 kiszonego ogórka

0,5 cebuli

łyżka majonezu

pieprz

Sposób przygotowania:

Gotujemy jajka na twardo (10min), obieramy makrelę z ości, kroimy ogórek i cebulę na drobną kosteczkę. Pokrojoną cebulę sparzamy wrzątkiem (wsypujemy do durszlaka i lejemy na nią wrzątek). Obieramy ugotowane jaja. Wszystko mieszamy i ugniatamy widelcem. Nakładamy na pełnoziarnistą bułkę posmarowaną masłem.

SMACZNEGO!

 

P1060177

You Might Also Like

Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia statystyk i pełnej funkcjonalności bloga. Nie masz nic przeciwko? Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close